الأحد الموافق 02 - أكتوبر - 2022م

كلام من دهب السيسي وسط ناس النوبه الطيبين

كلام من دهب السيسي وسط ناس النوبه الطيبين

بقلم قطب الضوي

الله عليك يا سيسي..فخور انك رئيسي.. ورئيس كل المصريين زمان كنا بنشوف صور لرؤساء دول أوروبية في الشارع أو في المترو او راكبين عجلة وكان بيتقال عليها أحلى كلام ، كان بيتقال شايفين التواضع ، شايفين الأمان ، شايفين العدل اللي خلى الرئيس ده يمشي في الشارع آمن وسط الناس .. وكان ديماً يتكتب بعد الكلام ده ( اللهم هجرة ) .. ويقعدوا يعقدونا في بلدنا اللي لسه بتتبني .

طيب .. اللي في الصور ده أكتر رئيس في هذا القرن اتعرض لمحاولات إغتيال ، ومع ذلك كل اسبوع على الأقل ان لم يكن كل يومين تلاتة بنشوف صور زي دي ، بيمشي وسط الناس في الشوارع بمنتهى الأمان ، بيقرب منهم للمسافة صفر بدون أي قلق ، بيسلم عليهم ويتكلم معاهم ويسمع شكواهم ويحقق طلباتهم .

 

 

ودي بقى مصر اللي فيها تنظيمات إرهابية ، يعني مش بلجيكا ولا بريطانيا ولا فرنسا اللي حدودهم آمنة ومعندهمش ارهاب زينا … ومع ذلك زي ما حضراتكم شايفين كده .

 

ليا صديق هو أحد الحراس الملاصقين للرئيس وكان بيقولي الصور اللي انت فرحان بيها دي احنا بنشوف الويل بسببها لاننا بنبقى خايفين عليه لكن هو اللي بيؤمر انه يقرب من الناس بالشكل ده .

كلمة واحد مننا كانت شعار بيتم المتاجرة بيه ، لكن في الحقيقة الرئيس السيسي خلانا نشوف الممارسة الحقيقية لكلمة واحد مننا .

عمرك شوفت رئيس اتعرض لاكتر من 15 محاولة إغتيال بينزل الشارع وسط الناس بالشكل ده .

 

 

مين يقدر يعمل كده غير حاكم عادل قوي أمين زي..عبدالفتاح السيسي رئيس_مصر

 

 

كلام من دهب  السيسي وسط ناس النوبه الطيبين

 التعليقات

 أخبار ذات صلة

[wysija_form id="1"]
إعلان خدماتي

جميع الحقوق محفوظة لجريدة البيان 2015

عدد زوار الموقع: 64928294
تصميم وتطوير