السبت الموافق 16 - نوفمبر - 2019م

بالفيديو| جابر القرموطي يشن هجوما حادا على الموجه العام للتربية الموسيقية بالجيزة

بالفيديو| جابر القرموطي يشن هجوما حادا على الموجه العام للتربية الموسيقية بالجيزة

كتب: جرجس بشرى

 

شن الإعلامي جابر القرموطي هجوماً حاداً على موجه عام التربية الموسيقية بالجيزة ” زكي علي ” بعد عرض الموجه العام مقطع فيديو على صفحته الشخصية يجسد فيه طفل دور عريس وطفلة دور عروسة وسط الزغاريط ورقص وظهور تلميذ يجسد دور خفير يطلق أعيرة نارية في الهواء تحية للعروسين ، وذلك في إطار فقرة ” أفراح بلدنا ضمن ” مسابقة ” الفنون البيئية ” التي أقامتها مدرسة صلاح الدين الخاصة ببولاق الدكرور بالجيزة ، وقال القرموطي.

 
خلال تقديمه لبرنامج ” آخر النهار ” على قناة النهار مساء أمس الخميس ، جايب عريس طفل وعروسة طفل وجايب راقصين طفل وبتوع الفنون الشعبية طفل والواد أبو طبنجة ، والبساطة مش في كدة ، وقال : يا استاذ زكي ارجوك إيه اللي انت عامله دة ؟ ما فايدته ؟ هي الحاجات دي محدش بيراقب عليها سواء مدير المدرسة أو حد من مديرية التربية والتعليم بالجيزة أو مدير الأمن بالمدرسة أو مدير التنجان في المدرسة ؟ وانت جايب عريس وعروسة والعريس ماسك ايد العروسة والعروسة ماسكة ايد العريس ، وقال القرموطي أن هناك فيديو تاني لمدرسة أخرى بتقول وسطي بيوجعني من إيه ؟ ويا اللي ع الترعة حود على المالح ؟ يا عم الحاج مش كل حاجة تتقال هو في بنت سنها 6 أو 8 سنين تقول وسطي بيوجعني من رقص امبارح ، فهل هذا تراث وتفهمه للاولاد ؟ لا يا افندم ..دي المصاريف اللي انت صارفها وتقول نشاط موسيقى .. يا افندم الحاجات دي بتتقال عندنا يوم الدخلة الله يكرمك ومكنش لازم السلاح ، وانت عامل نشاط ليه تبوظه ؟ وانا مش معترض على النشاط الفني بل اعتراضي على هذه النقاط فقط.

 

 التعليقات

 أخبار ذات صلة

[wysija_form id="1"]
Warning: Use of undefined constant sidebar - assumed 'sidebar' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/elbyan/public_html/wp-content/themes/elbyan-html/sidebar.php on line 170

انت لاتستخدم دايناميك سايدبار

جميع الحقوق محفوظة لجريدة البيان 2015

عدد زوار الموقع: 35668367
تصميم وتطوير